четвъртък, 10 октомври 2024 г.

Проблеми с потребителски акаунти EDU.MON.BG ІІ част - активиране на "Administrator"

 

Проблеми с потребителски акаунти EDU.MON.BG ІІ част.

Активиране на локален акаунт "Administrator" в устройства присъединени към домейна EDU.MON.BG - метод без преинсталация или (reset) на у-вото!

Както е известно при всички устройства, които са прикачени към домейна EDU MON първият потр.профил, който е успял да се впише и да конфигурира системата автоматично става и акаунт с ранг на "Администратор" на у-вото.

Всеки следващ профил на edu.mon вписал се след него по подразбиране е с правомощия на "стандартен потребител" и няма възможност да извършва генерални промени по настройките и конфигурирането на системата. Това създава редица проблеми в училищата, където поради липса на достъп до административните опции на акаунтите използването на устройствата като учебни в компютърен кабинет поражда поредица от усложнения.

Тук ще разгледаме хипотетична ситуация, в която се предполага, че на устройство прикачено към облачната директория на МОН (edu.mon.bg) по някакви причини няма достъп до административния edu.mon.bg акаунт, поради несъществуване на аканута или неизвестност на паролата му за вход.

Целта е да си върнем контрола върху устройството и системата без да се налага да изминаваме целият път по нулиране или преинсталация на въпросното устройство.
Разрешаването на този проблем ще разгледаме във вариант, чрез който ще извършим лека намеса в регистрите.

Стъпка 1. Необходим ни е външен инсталационен носител на Windows 10 (флаш памет, външен хард дсик...) Поставяме usb външния инсталационен носител в у-вото и рестартиреме системата, като за целта от "boot" настройките у-вото да се стартира от външния носител. >>


Преминаваме през първоначалните стъпки на зареждане на инсталационния носител до моментът когато в прозорецът предлагащ ни инсталация изберем менюто "Repair your computer" >>



Стъпка 2: От менюто Choose an option избираме функцията Troubleshoot  >>



  В Advanced options избираме стартиране на командният прозорец Command Prompt >>



Стъпка 3: В командният процорец въвеждаме командата: regedit > Enter >>



Стъпка 4: След като сме стартирали процорецът на Registry Editor в левия панел избираме папката HKEY_LOCKAL_MACHINE



Стъпка 5: От меню File избираме опцията Load Hive >>


Стъпка 6: В активния прозорец от списъка с устройства трябва да стигнем до C:\Windows\System32\Config\SYSTEM като стартираме файлът "SYSTEM" >>


>>


>>
 

>>


>>


Стъпка 7: Полето Key Name въвеждаме име на директория (в конкретния случай аз въвеждам произволно избрано от мен име "Folder123") вие можете да въведете произволно избрано от вас име. Процесът, който следва по-надолу не се влияе от името, което ще въведете!  > Enter (OK)>>



Стъпка 8:  Отиваме отново в левия панел и посочваме с курсора директорията HKEY_LOCAL_MACHINE където най-отгоре се вижда поддиректорията, която създадохме преди малко. >>



Отиваме в съдържанието на самата поддиректория Folder123 и отваряме папката Setup >>


Стъпка 9: В десния панел стартираме файла Cmd Line


Стъпка 10: В полето Value data въвеждаме cmd.exe >>OK





Стъпка 11: В следващата стъпка търсим от списъка файл с име SetupTypе и го стратираме.


Стъпка 12: В полето Value data: променяме стойността по подразбиране от 0 на 2 > ОК


>> 


Стъпка 13: Посочваме с курсора създадената от нас директория Folder123 и от менюто на прозореца отваряме File >>


Стъпка 14: Избираме командата Unload Hive


Стъпка 15: В диалоговия прозорец Confirm Unload Hive посочваме Yes, след което затваряме прозорецът на Registry Editorq затваряме и черният прозорец на Command Promt. >>

Стъпка 16: Избрираме опцията Continue Exit and continue to Windows 10.



Стъпка 17: Системата веднага ще се стартира, като първо ще активира отново прозорецът на Command Promt.
От този момент ще активираме системният локален акаунт "Administrator", който по подразбиране е деактивиран. 



Стъпка 18: Ако изпишете командата: net user  > Enter ще го видите показан в списъка. Това е акаунтът, който трябва да "повдигнем" или активираме


Стъпка 19: В командия ред изписваме: net user Administrator /active:yes > Enter



Стъпка 20:Въвеждаме командата: exit и командният прозорец ще се затвори.
Тогава системата ще се стартира. В началния екран при избор на потребителски профил изберете полето Other user въвеждате името Administrator > Enter (Вход)


След преминаването на тези стпки вече ще се впишете в системата като локален акаунт "Administrator" и ще можете да изпълите стъпките от предната лекция за откачване на у-вото от домейна на МОН и прочистването му от натрупани edu.mon акаунти.

УСПЕХ!

Няма коментари:

Публикуване на коментар